Радимо прочитати

Проектна діяльність на уроках історії.


У своїй педагогічній діяльності я завжди прагнула знайти якісь оптимальні ефективні засоби навчання.
Однією із форм діяльності  що я  застосовую  в роботі з дітьми на уроках історії та у позакласній роботі   є проектна діяльність. В її основі лежить інтеграція та без­посереднє застосування набутих знань учнів під час практичної діяльності. Саме під час  викорис­тання проектної технології вирішується ціла низка різнорівневих дидактичних і виховних завдань: розвиваються пізнавальні нави­чки учнів, формуються вміння самостійно конструювати свої знан­ня, орієнтуватися в інформаційному просторі; активно розвива­ється критичне мислення. Проектний метод сприяє формуванню зв'язку між школою та реальністю.
Це досить новий вид діяльності для школярів, але на жаль, поки не одержав належного застосування ні в початковій, ні в основний школах. Проте , у старшій школі обсяги навчального матеріалу, високі вимоги до випускників і вчителя, підштовхують  до пошуку інноваційних форм діяльності, інтерактивних методів, у тому числі і до застосування проектів
Використовуючи технологію  проекту, удосконалюючи форми і методи роботи на уроці  я  проводжу нестандартні уроки, уроки-дебати, інтегровані (реалізація міжпредметних зв’язків - історія та інформатика )  уроки - захисти проектів.
Учням пропоную проектні дослідження до таких тем:
1.Тема уроку: «Галицько – Волинська держава» (7клас. Історія України.)
Проект: «Державці» Галицько-Волинської держави»
2.Тема уроку: «Українські землі у складі Російської імперії наприкінці ХV111 – у  першій половині Х1Х ст..(9клас.Історія України)
           Проект: «Як би склалася доля України , якщо б ідеї  кирило - мефодіївців були втілені в життя?»
4.Тема уроку: «Країни Центральної та Східної Європи» (10 клас .Історія України)
 Проект «Керівники країн Центральної та Східної Європи в 1920-1930-хрр.ХХст»
5.Тема уроку: «Україна в боротьбі за збереження державної незалежності(1918-1920) (10 клас . Історія України)
Проект: «Чому в період, коли розпалися імперії, українці не змогли здобути незалежність?»
6. Тема уроку: «Україна в роки Великої Вітчизняної війни»(1941-1945рр.)
(11 клас. Історія України)
Проект: «Внесок чумачан у велику перемогу»
 Успіх проекту значною мірою залежить від оформлення його результатів. Презентація матеріалів дослідження перед широкою аудиторією – неодмінна умова роботи над проектом. Успішна презентація результатів дослідження може дати поштовх для подальшого вирішення проблеми.
Обов’язковим етапом є аналіз відповідності окреслених цілей і досягнутих результатів. Під час аналізу  відзначаю внесок  кожного члена команди у спільний результат роботи.
Проектну технологію  на уроках історії застосовую епізодично, під час якої учні вчаться визначати мету , задачі, бачити предмет дослідження, планувати власну діяльність і діяльність своїх товаришів.
 Що дає нам проектна діяльність? Яких практичних навичок набувають учнів в процесі проектної роботи?
Соціальний проект надає можливість підліткам досліджувати свою ідентичність через приналежність до місцевої громади, знайти своє місце в житті. А отже, досвід, отриманий у процесі проектної діяльності, допомагає учням стати повноправними членами місцевої громади, цінним ресурсом громадянської дії, чиї енергія, ідеї, воля і прагнення набувають позитивної спрямованості та успішно використовуються під час вирішення суспільно важливих проблем. Проект надає чудову можливість старшокласникам ста­ти повноцінними громадянами демократичного суспільства.
Хай те, що відкривають або створюють учні в ході розробки своїх проектів, є лише спрощене повторення вже створеного наукою – суть в тому, що вони відкривають суб’єктивно нові для них факти і будують нові для себе поняття, а не отримують їх готовими від вчителя або з підручників. Якщо учні приймають участь в проектній діяльності з закріпленням, то вони кожного разу здійснюють свій мікро подвиг першопрохідців.
              Важливе місце в про­ектній діяльності надаю  моніторингу Моніторинг здійснюю різними суб'єктами: учас­никами проекту і сторонніми особами, які ви­ступають у ролі спостерігачів. В ході моніторингу суб'єкти користуються пев­ними схемами, пам'ятками, згідно з якими вони відслідковували результативність всієї діяльності або окремих її етапів і дотримувалися загаль­них принципів оцінювання.
В ході моніторингу проектної діяльності  використовую різні пам'ятки, які укладаємо разом з учасниками проекту. Це  питання для самооцінки участі учня в проекті; питання для групи учнів , що беруть участь у проекті; питання для учнів учасників проекту; питання для керівника проекту.
      Проектна діяльність є ключовим напрямком нашої позакласної роботи, вона найбільше сприяє розвитку дитини, формуванню її життєвих компетентностей, дозволяє  глибше зрозуміти роль історії в житті суспільства, громади та кожного окремого її члена, тим самим сприяючи соціалізації особистості. Вихованці вчаться самостійно шукати інформацію, осмислювати та аналізувати її, формувати власну точку зору. Учні активно досліджують історію рідного краю , за допомогою експедицій збирають свідчення про відомі й маловідомі сторінки історії, здійснюють навчальні екскурсії, беруть участь у творчих конкурсах на рівні району, області.
За останні кілька років учні у позакласній роботі   реалізовували декілька проектів , різних за тематикою та спрямуванням, але однаково цікавих для всіх учасників. Серед них міні-проекти на тему:
 «Чи порушуються права людей у твоєму селі?» (учні 10 класу),
«У війни не жіноче обличчя» (учні 8 класу),
«Слава Вам, Герої  України!» (учні 9класу),
Волонтерський проект «Добра справа».




Вчитель історії Біличенко Н.І.





Комментариев нет:

Отправить комментарий