Історія 9 клас

30.05.2022. Урок  історії України.
Доброго дня. Любі учні. Ми завершили вивчення програмового матеріалу за 9кл.
Влітку раджу побільше читати. 
Спробуйте
Маркес "Сто років самотності"
Камю "Чума"
Керуак "В дорозі".

Я ціную кожного з вас. Все буде добре. Все буде Україна!!!




22.04.2021.ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ

Доброго дня. 

Тема уроку: "Міжнародні відносини наприкінці ХІХ-на початку ХХст."
Опрацюйте параграф 26.
Перегляньте відео
9 клас. Всесвітня історія. Міжнародні відносини наприкінці XIX — на початку XX ст

Виконайте завдання письмово в зошиті №13. стор.225
Бажаю успіху. 



21.04.2021.ІСТОРІЯ УКРАЇНИ.
Доброго дня. Дякую учням, які надсилають завдання і отримують оцінки.
Тема уроку :"Українська література.Театр.Музика в другій половині ХІХ- на початку ХХ"
Прочитати § 32. Виділити чинники які впливали на розвиток української літератури, театру та музики.

Скласти таблицю «Розвиток української культури»

Галузь культури Відомі діячі Здобутки.
Література

 

 

Театр

 

 

Музика

 

 


Переслати.
Успіхів вам! Дотримуйтесь правил карантину.

19.04.2021 ІСТОРІЯ УКРАЇНИ.
Доброго дня. Діти, хто не написав тематичну роботу, треба перездати.

Починаємо вивчати розділ 7. "Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ- на початку ХХст."
Тема уроку: "Розвиток освіти і науки"
1.Опрацювати матеріал параграфа 30-31
2.Переглянути відео 
https://www.youtube.com/watch?v=WmoUzkP5pok
3.Домашнє завдання: 
параграф 30-31.
Завдання 14.(письмово)    Надішліть мені таблицю  на електронну пошту   
Бажаю успіху.



15.04.2021 ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
Доброго дня.
Шановні учні. Виконане домашнє завдання оцінюється і виконувати його обов'язково!!!
Практичне заняття. "Британське володарювання  в Індії. Народи Африки під владою європейських колонізаторів."
Опрацювати матеріал підручника на  стор.211-218.

Написати есе: "Чи несла колонізація цивілізацію підкореним народам?"

Надішліть мені на електронну пошту   
Бажаю успіху.




14.04.2021. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ.
Доброго дня!.
Увага!!! Сьогодні пишемо тематичну роботу.
 Повторіть тему: "Україна на початку ХХ століття перед викликами модернізації."
Будьте уважними. Тільки одна спроба проходження!!!
Виконати  ОБОВ'ЯЗКОВО ДО  20.00.
За посиланням:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2927231


08.04.2021.ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ.
Доброго дня.
Тема уроку :"Спроби модернізації Османської імперії."
Спроби модернізації Ірану (Персії) в ХІХст.Революція 1905-1911рр.в Ірані (Персії)
Проблемне запитання. 
Що заважало Туреччині стати на шлях модернізації?
Опрацюйте матеріал параграфа 25.
                                   План
1.Османська імперія в ХІХ ст.
Записати в зошиті поняття та назви:
Танзімат__________________________________________________________
«Нові османи»_________________________________________________________
 Молодотурки__________________________________________________________   
 Пантюркізм___________________________________________________________
2.Молодотурецька революція.
      Скласти  і записати в зошиті таблицю Молодотурецька революція 1908.

Керівники

Причини

Передумови

ХІД

Політика
млодотурків 1909-1918

Підсумки


 3.Спроби модернізації Ірану (Персії) в ХІХст.
 4.Революція 1905-1911рр.в Ірані (Персії)
 5. Робота з візуальними джерелами (ілюстрації підручника).
 6. Робота з історичною картою.

Надішліть мені таблицю  на електронну пошту   
Бажаю успіху.


07.04.2021 ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
Доброго дня.
Дорогі діти .
Виконайте, будь ласка, практичне заняття від 05.04.21 Обов'язково !!! (Надіслали тільки 4 учні)
Повторіть вивчену тему :"Україна на початку  ХХст. перед викликами модернізації"
І виконайте  тематичну роботу .
ОБОВ'ЯЗКОВО ДО    18.00
За посиланням:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3598256

Бажаю успіху!



05.04.2021. Історія України..
Доброго дня.
Тема практичного заняття: "Ідеї автономії та самостійності в програмах  українських політичних партій Наддніпрянщини."
Мета: підбити підсумки і закріпити вивчений матеріал.

1.Складіть узагальнюючу таблицю.

Течії

Націоналістична

Соціалістична

Ліберально-демократична

Партії, які представляли течії

 

 

 

Мета боротьби

 

 

 

Основні засоби

 

 

 

 Виконати обовязково!

Надішліть мені на електронну пошту   
Бажаю успіху.









22.05.2020 ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
Доброго дня!

Урок узагальнення: "Міжнародні  відносини.(друга половина ХІХ-ПОЧАТОК ХХст"
Розвиток культури і повсякденне життя (кінець ХVІІІ-початок ХХст.)

Повторіть матеріали розділу 4 і 5  і виконайте тест.

Тематичне оцінювання

ВИКОНАТИ  ОБОВЯЗКОВО!!! (до 24.05.)

Бажаю успіху!






20/05/2020 ІСТОРІЯ УКРАЇНИ.
Доброго дня . 
Тема : Урок узагальнення за темою: "Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ-на початку ХХст."
1.Повторіть матеріали параграфів 30-33
і виконайте тест.

Повсякденне життя та культура в середині ХІХ- на початку ХХст.

ВИКОНАТИ  ОБОВЯЗКОВО!!! (до 22.05.)

Бажаю успіху!


18.05.2020.ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
Доброго дня.
Тема: "Наш край на початку ХХстоліття"
Ознайомтеся з матеріалами підручника на стор.276-277.
Заповніть таблицю:

                                       Видатні діячі історії краю (початок ХХст.)
Прізвище, роки життя.
Чим уславився
Значення діяльності.




Бажаю успіху!






15.05.2020. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ.
Доброго дня. Чому не всі виконують домашнє завдання?

Тема уроку:  Практичне заняття. "Зародження масової культури"
Мета:визначити, що таке масова культура, які її ознаки;,визначити якими були причини появи масової культури; вплив масової культури на суспільство.

1.Ознайомтеся із матеріалом підручника стор.247-248.
2.Дайте відповіді на запитання та виконайте завдання.
3.Сформулюйте висновки відповідно до мети заняття.

Походження масової культури

«Становлення масової культури пов’язане з явищами політичної демократії та повсюдної освіти. Ці чинники допровадили до краху монополії вищих класів у царині культури. В доіндустріальному суспільстві знаходилося місце для елітарної, а також автентичної народної культури, що походить з сільських коренів, є оригінальною, автономною й безпосередньо відображає життєвий досвід людей. Автентичне народне мистецтво ніколи не претендувало на статус мистецтва, але його своєрідність була прийнятна і шанована.
Ситуація змінилася з початком індустріалізації і урбанізації. Наслідком цих процесів були зміни в суспільному укладі і моральних цінностях. Індивіди стали ізольованими, відчуженими і анонімованими, і зв’язок між ними набув фінансово-економічного характеру. Раніше активних індивідів поглинула цілковито безіменна маса, вразлива до маніпуляцій з боку мас-медіа, що стали альтернативою спільноті і моральності.

На думку експертів, масова культура постіндустріального суспільства поширилася, як «смертоносна пара, що душить народну культуру і загрожує цілісності мистецтва». Підприємці знайшли джерело доходу в задоволенні культурних потреб «знову пробуджених мас». Технічний прогрес уможливив продукування книг, журналів, фотографій, музики в кількостях, достатніх для насичення ринку. Новітня техніка створила також нові засоби комунікації, як-от телебачення, радіо, Інтернет, особливо добре придатні для масового сприймання і масового поширення».

Завдання обов'язкове для виконання.








13.05.2020.ІСТОРІЯ УКРАЇНИ.
Доброго дня.
Тема уроку: Практичне заняття. Традиції та побут української сім'ї.
Мета: визначити,які зміни відбулися в побуті та повсякденному житті українців у другій половині ХІ-на початку ХХст.; на підставі наведеного тексту визначити, які риси були характерні  для української традиційної сім'ї цього періоду; сформувати уявлення про вплив соціально-економічних змін на розвиток українського суспільства.

1.Ознайомтеся із запропонованим матеріалом на стор. 274-277.
2.Ознайомтеся з наданими документами.
3.Проаналізуйте джерела і визначте їхній зміст.
4.Підготуйте повідомлення "Яких змін зазнали традиції і побут української сімї в середині ХІХ-на початкуХХст.
5.Порівняйте з сучасною українською родиною (скористайся Сімейним кодексом України) за поданою таблицею.


Сім’я початку ХХ століття
Учасна українська сім’я
Умови вступу у шлюб


Шлюбний вік


Реєстрація шлюбу


Права та обов’язки подружжя


Припинення шлюбу



Л. Артюх. Режим і сезонність харчування, харчові заборони
«Ось як описував побут заможного козака з Полтавщини кінця XIX ст. журнал “Киевская старина”. “Козак на Узбережжі (лівий берег Дніпра) усього має у себе повну чашу: хліба в нього повні засіки. Срібні карбованці і червінці скриню ламали, корови дають молоко, жирні свині не лише для домашнього вжитку, але й для продажу постачали претовстим салом, а в борщі завжди кипить курка”. Дійсно, козаки завжди мали у себе чисто й смачно приготовлену їжу: молочна каша, вареники, на вечерю неодмінно гречані галушки з салом, а в пісний день: “Звари мені, жінко, чабака”. За свідченням того ж часу, бідний селянин “навіть у скоромні дні взагалі часто харчується лише пшоняною кашею й квашеною капустою”».

С. А. Макарчук. Етнографія України
«Громадське життя і звичаї українського села в другій половині XIX — першій половині XX ст.
Більша чи менша громада жила одним життям. Жали жито — всі в «одній руці», згрібали сіно на одному лузі, йшли молитися до однієї церкви, разом збирали гриби, ягоди, співали й жартували на весіллях, сумували та плакали на похоронах. Особливі усталені форми і місця контактування мала кожна вікова або інша група. Якщо в церкві кожної неділі чи свята зустрічалися всі мешканці села, то в кузні, наприклад, майже кожного ранку і впродовж усього року відбувалися розмови між господарями й парубками про життя-буття у рідному селі, зарібки на цукроварнях чи нафтових промислах, про царя і царицю, цісаря й цісареву, давні бувальщини та війни, врожаї і голод. До кузні приходили не лише ті, кому потрібно було «витягнути» леміш, а й ті, котрі хотіли поспілкуватися з ковалем, подивитися на його працю. Крім кузні, були ще млини, вітряки, олійниці, пилорами, без яких жодному господареві не обійтися. Стоячи у черзі, селяни обговорювали і великі податки, і мрії про краще життя... Незмінним предметом обговорення у таких місцях дуже часто були окремі господарі, господині, парубки, дівчата й інші особи. Про кожного члена громади створювалася громадська думка, якою ніхто б собі не дозволив нехтувати.
...Відмітною рисою громадського побуту в Україні (а також і в Росії, Білорусі) були толоки як засіб виконання таких видів робіт, котрих сам селянин просто не міг виконати, і як засіб допомоги господарствам вдів, одиноким старим людям та як форми взаємодопомоги. Це давало змогу перевезти куплену на далекому селі хату, клуню, хлів, молотарку або млин чи вітряк, окремо дубового вала
чи дуба на вала, олійню та ін. Наприклад, для перевезення вітряка, розібраного відповідними позначками, необхідно було близько 50 підвод, зокрема під навантаження вала вимагалося робити розвору з двох-трьох возів. Сильні коні та вози потрібні були, щоб перевезти млиновий камінь. До 20 возів брали селяни, аби перевезти хату чи господарську будівлю. Безумовно, одна селянська підвода не спроможна була це зробити. Та й затягнулося б таке перевезення на 20-50 днів. Долучалася і небезпека крадіжок матеріалу. Тому всі члени громади розуміли необхідність виконання робіт толокою, і кожен вважав за громадський обов’язок відгукнутися на прохання господаря, котрому необхідна допомога. На таке прохання не випадало відмовляти.
...Справою громади була організація випасу худоби у веснянолітній період. Як уже зазначалося, громадського пастуха череди вибирали копа, віче, сход. Вибирали зазвичай бідного селянина, нерідко бідного парубка, але такого, до котрого було довір’я як до чесної людини.
...Громадське життя в селі характеризувалося так званою автономією за статтю (чоловіки, жінки), сімейним становищем (одружений і неодружений), віком (старші чоловіки і жінки, молодь, діти), економічним становищем (багаті, середні та бідні господарі, наймити). Особливими формами і традиціями вирізнялося життя парубочих і дівочих громад. Соціально-звичаєва своєрідність становища неодруженої молоді полягала в її меншій відповідальності за стан справ у господарстві, за податки, утримання дітей і непрацездатних у сім’ї.
...Сільська громада з її традиціями, ціннісними орієнтаціями, почуттям взаємної солідарності становила велику силу. Вона могла переконати кожного, що кращої долі поза громадою не знайти».

Бажаю успіху!

08.05. Всесвітня історія
Доброго дня.
Тема уроку:"Література та мистецтво. Повсякденне життя"
1.Перевіримо вивчення на попередньому уроці. Завдання обов'язкове для виконання!!!
Пройти  тест    Тестування ТУТ
2.Опрацювати матеріал параграфа 27.
3.Самостійна робота з підручником.

Заповніть таблицю «Розвиток літератури і мистецтва»

Представник
Назва твору
Напрямок

4.На прикладах творчості письменників, художників,композиторів, архітекторів показати , які моральні цінності було покладено в основу розвитку художньої культури ХІХ ст.
Бажаю успіху!

06.05.2020.Історія  України.
Доброго дня.
Тема уроку: "Мистецтво та архітектура в другій половині ХІХ-на початку ХХст."
Опрацювати 33 параграф підручника.
1.Розвиток образотворчого мистецтва.
Розгляньте ілюстрації (стор.270)
На прикладі поданих полотен  визначте характерні ознаки романтизму.
2.Переглянути  відео   Українське мистецтво та архітектура
3.Переглянути  відео   Микола Пимоненко
4.Модерн в архітектурі.
Назвіть  визначні історичні пам"ятки архітектури в стилі модерну.
5.Робота з картою: Визначити на карті місця розташування основних культурно-освітніх закладів та визначних пам"яток архітектури
Бажаю успіху.


04.05.2020. Урок Історії.
Тема уроку: "Українська література. Театр."
1.Опрацювати параграф 32.
2.Переглянути відео
Українська література
Українське театральне та музичне мистецтво
3.Дати відповіді на запитання в кінці параграфа.
Бажаю успіху.



29.04.2020.Історія України.
Доброго дня. 
Дорогі діти, чекаю виконання тематичної роботи  за 22.04.
Починаємо вивчати розділ 7. "Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ- на початку ХХст."
Тема уроку: "Розвиток освіти і науки"
Опрацювати матеріал параграфа 30-31
Переглянути відео Освіта і наука.
Софія Русова
Іван Пулюй

Бажаю успіху.








24.04.2020. Всесвітня історія.
Доброго дня. Діти, дуже вас прошу,  виконуйте практичні та тематичні завдання.
Вивчаємо  розділ 5."Розвиток культури і повсякденне життя (кінець ХVІІІ-початок ХХст.)"
Тема уроку:"Культура народів світу. Розвиток освіти, науки і техніки"
1.Опрацювати матеріал параграфа 27. (стор.226-231.)


«Екпедиції відкривачів»Записати в зошиті.
Відкривачі
Відкриття
Тадей Беллінсгалузен та Михайло Лазарєв (російська морська експедиція
Антрактида
Девід Лівінгстон (Британський дослідник)
Подорож Центральною і Південною Африкою. Відкрив водоспад Вікторія
Генрі Стенлі (англієць)
Перетнув Африку зі сходу на захід. Відкрив і дослідив р.Конго
Роберт Берк і Віллс ОХора (англійці)
Вперше перетнуто Австралію з півдня на північ
Микола Міклухо-Маклай (українець)
Досліджував населення Океанії, жив серед аборигенів Нової Гвінеї і вивчав їх життя
Петро Семенові-Тян-Шанський та Микола Преживальський (росіяни)
Досліджували внутрішні райони Сибіру і Центральної Азії
Французькі дослідники
Першими досягли столиці високогірного Тибету - Лхаси
Дж. Еверст і Г. Остін
Проникли в Гімалаї і уклали опис найвищої вершини світу Джомолунгми

 2.Розвиток науки.
Складіть у зошиті таблицю «Наукові досягнення ХІХ- початку ХХст.» . Надішліть мені  на електронну адресу:

Галузь науки
Прізвище вченого
Наукове відкриття.

3.Досягнення техніки та їх прикладне значення.

Бажаю успіху!



22.04.2020. Історія України.
Доброго дня.  
Виконайте, будь ласка, практичне заняття від 15.04. Обов'язково !!! (Надіслали тільки 3 учні)
Повторіть вивчену тему :"Україна на початку  ХХст. перед викликами модернізації"
І виконайте  тематичну роботу .

Урок узагальнення.
Бажаю успіху!






17.04.2020. Всесвітня історія
Доброго дня. 
Чекаю виконання тестів  від 10.04.20. Дякую тим ,хто  прислав відповіді.
Тема уроку: "Міжнародні відносини наприкінці ХІХ-на початку ХХст."
Опрацюйте параграф 26.
Перегляньте відео
Міжнародні відносиниПерегляньте презентацію Презентація
Виконайте завдання письмово в зошиті №13. стор.225
Бажаю успіху. 

15.04.2020 Історія України
Доброго дня.
Сьогодні практичне заняття. "Вплив греко-католицької церкви  на піднесення національної свідомості  населення західноукраїнських земель"
Хід заняття на стор.249.
Перегляньте відео Митрополит Шептицький
Зробіть висновки відповідно до мети заняття .Запишіть у зошиті,  Надішліть мені на електронну пошту   до20.04.
Бажаю успіху.



10.04.2020. Історія Всесвітня
Доброго дня.
Тема уроку.  "Європа й Америка в останній третині ХІХ - на початку ХХст."
Тематичне ацінювання
Прошу виконати тести і направити відповіді до 30 квітня.
Бажаю успіху.




08.04.2020 Ісорія України
Доброго дня.
Тема уроку: "Суспільно-політичне життя на західноукраїнських землях  на початку ХХст."
Опрацювати  матеріали параграфа 28-29
План
1.Особливості розвитку українського руху в Галичині на початку ХХст.
2.Боротьба за український університет.
3.Боротьба за загальне виборче право та реформу крайового статуту.
4.Діяльність організації "Сокіл" і "Січ".
5.Ідея сепаратизму.
6.Віродження галицького москвофільства.
7.Український рух у Буковині та Закарпатті на початку ХХст.
Охарактеризувати вагомі здобутки  українського національного руху в Галичині на початку ХХст., які перетворили її на "український П'ємонт"

06.04.2020 Історія України
Доброго дня .
Тема уроку:"Соціально-економічний розвиток західноукраїнських земель на початку ХХст."
1.Опрацюйте матеріал параграфа 27.
Визначте, яким було економічно-соціальне становище на західноукраїнських землях початку ХХст.
Розкрийте стан сільського господарства.
Дайте визначення поняттю "кооперативний рух".
Назвіть причини та етапи трудової міграції.
2.Попрацюйте творчо: уявіть ,що ви мандрівники  у часі і переселилися на західноукраїнські землі  на початку ХХст., опишіть у невеличкому есе ,що ви побачили.
Бажаю успіху.






03.04.2020 Всесвітня історія
Доброго дня.
Тема уроку:"Спроби модернізації Османської імперії..Молодотурецька революція.
Спроби модернізації Ірану (Персії) в ХІХст.Революція 1905-1911рр.в Ірані (Персії)
Проблемне запитання. 
Що заважало Туреччині стати на шлях модернізації?
Опрацюйте матеріал параграфа 25.
                                   План
1.Османська імперія в ХІХ ст.
Записати в зошиті поняття та назви:
Танзімат__________________________________________________________
«Нові османи»_________________________________________________________
 Молодотурки__________________________________________________________   
 Пантюркізм___________________________________________________________
2.Молодотурецька революція.
      Скласти  і записати в зошиті таблицю Молодотурецька революція 1908.

Керівники

Причини

Передумови

ХІД

Політика
млодотурків 1909-1918

Підсумки


 3.Спроби модернізації Ірану (Персії) в ХІХст.
 4.Революція 1905-1911рр.в Ірані (Персії)
 5. Робота з візуальними джерелами (ілюстрації підручника).
 6. Робота з історичною картою.
Бажаю  успіху.









01.04.2020 Історія України
Доброго дня.
Тема уроку:"Український політичний і національно-культурний рух у 1907-1914рр.
Мета: визначити основні тенденції та суперечності процесу соціально-економічного розвитку українських земель початку ХХ ст.;  модернізації суспільно-політичного життя у Наддніпрянській Україні.
1.Опрацювати § 26 підручника.
2.         Робота з історичним джерелом (с. 228, 229 підручника).
•           Прочитайте фрагмент історичного джерела.
•           Висловіть  свою оцінку наведеним міркуванням.
3.Основні вимоги, сформульовані в «українській платформі» Товариства українських поступовців у квітні 1912 р. (записати)
•           Запровадження загальної освіти українською мовою
•           Викладання української мови, літератури та історії як окремих предметів у середніх і вищих навчальних закладах
•           Запровадження української мови в церкві, судах і громадських організаціях
•            Скасування заборони на ввезення із-за кордону літератури, виданої українською мовою
4.         Опрацюйте  текст підручника (с. 233).
•           Чому «справа Бейліса» набула резонансу?
•           Про що свідчило обвинувачення  Менделя Бейліса?
•           Чи погоджуєтеся ви з вироком суду? Відповідь поясніть.

5.Українське питання в ІІІ та IV Державних думах (записати )
Березень 1908 р. Обговорення законопроекту про введення української мови в початкових школах. Не був прийнятий
Грудень 1909 р. Законопроект про запровадження рідної мови в місцевих судах. За результатами голосування використання української мови в судочинстві було заборонено
Жовтень 1910 р. Повторний розгляд питання впровадження української мови у початковій школі. Не був прийнятий
Червень 1913 р. Фракції кадетів і трудовиків внесли запит до уряду з приводу переслідування в Україні українських громадських установ

Лютий 1914 р. Фракції трудовиків, кадетів, октябристів, а згодом і соціал-демократів у своєму запиті до уряду звинуватили міністра внутрішніх справ, що заборонив святкувати 100-річчя від дня народження Т. Шевченка, у перевищенні своїх владних повноважень

Бажаю успіху.



20.03.2020 Всесвітня історія.
Доброго дня.
Тема:"Китай"
1.Опрацювати параграф 24.
2.Записати в зошиті значення понять та назв: 
- тайпінське повстання_________________________________________________________ 
-«Сто днів реформ»____________________________________________________________ 
- повстання іхетуань («Боксерське повстання»)_____________________________________ 
-Сіньхайська революція_________________________________________________________ 
- «три народні принципи»_______________________________________________________ 
-  Гоміньдан___________________________________________________________________ 
2.Переглянути відео
Китай
3. Самостіна робота: складання таблиці «Синхайська революція 1911-1912»
Лідер

Мета

Місце

Хід

Результат

Бажаю успіху!

18.03.2020.
Історія України 9кл.
Тема: «Аграрна реформа  Петра Столипіна та її вплив на Україну»
1.Опрацювати параграф 26 (стор.226-228)
3.Виконати завдання завдання:
1. Охарактеризувати ситуацію, яка виникла на передодні революції та під час революційних подій.
2.Чим були незадоволені різні верстви населення
3. Розкрити головний зміст столипінської аграрної реформи та особливості її проведення на Україні.
4.Проаналізувати наслідки земельної рефори1906-1914 рр.
5. З'ясувати причини невдач у реалізації аграрної реформи П.А. Столипіна
6.
 Як до реформи ставилися різні верстви населення і пояснити чому
7.Як оцінювали реформаторську діяльність П.А. Столипіна в історіографії?
Як склалася доля селян на Україні в ХХ ст.
Які положення аграрної реформи 1906-1914 рр. доцільно було би використати сьогодня 

Бажаю успіху!




16.03.2020. Історія України.


Тема: «Події російської революції 1905-1907рр. в Україні.»

9 січня 1905 р. увійшов в історію Російської імперії як Кривава  неділя. У цей день мирну багатотисячну демонстрацію робітників, які прямували до Зимового палацу, щоб передати імператорові петицію з вимогами поліпшити умови їхнього життя (введення 8-годинного робочого дня, скликання установчих зборів, установлення демократичних свобод, припинення війни), розстріляли урядові війська. Ці події спричинили хвилю обурення і протестів по всій імперії. Страйки, що прокотилися по країні зачепили і українські міста – Київ, Харків, Одесу, Катеринослав, Миколаїв.
У червні  в одеському порту почалося повстання на панцернику «Князь Потьомкін-Таврійський», більшість команди якого становили українці. Серед керівників повстання були матроси Григорій Вакуленчук та Панас Матюшенко. Це став перший масовий виступ у збройних силах, перший випадок переходу військової частини на бік революції. У жовтні 1905 р. під гаслами «Геть царський уряд!» розпочався всеросійський політичний страйк. 17 жовтня 1905 р. цар Микола ІІ видав Маніфест «Про вдосконалення державного порядку…». Ним було закладено умови для створення та діяльності політичних партій. Так у жовтні 1905 р.  створено Конституційно-демократичну партію (кадети) та «Союз 17 октября» (октябристи). Розпочався процес створення «Союзу російського народу». Представники «Союзу» відкрито пропагували антисемітизм, закликаючи вигнати євреїв за межі Російської імперії.
Антисемітизм – неприязнь, ворожість до євреїв і осіб єврейського походження; переслідування та дискримінація євреїв.
Членів «Союзу» називали чорносотенцями.
Чорносотенці – збірна назва для низки російських монархічних і ультра національних організацій, що виникли в Російській імперії під час революції 1905 р. виступали за збереження самодержавства.

1.Опрацювати параграф 25.

2.Перегляньте відеоурок.

Відеоурок Події російської революції 1905-1907рр. в Україні

2.Ознайомтеся з причинами революції 1905 – 1907 рр., розподіліть їхні номери по відповідних колонках.
Соціальні
Економічні
Політичні



1)      Суперечливі процеси модернізації;
2)      Нерозв’язаність аграрного питання;
3)      Збереження поміщицьких землеволодінь;
4)      Малоземелля і безземелля селян;
5)      Самодержавна форма правління;
6)      Відсутність демократичних прав і свобод;
7)      Знищення будь-яких проявів волелюбства;
8)      Падіння авторитету царату у зв’язку з поразкою в російсько-японській війні;
9)      Поява політичних партій, розширення сфери їхніх дій, посилення впливу на народні маси;
10)  Існування станових привілеїв;
11)  Жорстка експлуатація робітничого класу;
12)  Тяжке становище народних мас;
13)  Масове безробіття;

14)  Тяжкий національний гніт.

3. Подумайте. Український громадсько-політичний діяч , член УСДРП  Володимир Дорошенко  оцінював створення Української громади в І Державній думі як "проголошення існування  нації". Чи поділяєте ви таку характеристику? Обгрунтуйте свою точку зору.

       Домашнє завдання. Опрацювати параграф 25.



13.03.20. Всесвітня історія.


Добрий день діти! Дорогі девятикласники, будьте старанними, сьогодні ми з вами помандруємо на край світу, у країну «вранішнього сонця»!!! Я думаю, ви здогадалися, що мова йде про Японію. Опрацюйте самостійно п.23.  «Японія».
1.Дайте  відповідь на  проблемне питання : «Чому Японія так швидко стала однією з провідних країн світу?»
2.Складіть у зошиті  таблицю «Реформи  70-80-х рр.ХІХ ст. в Японії»

Назва реформи
Зміни
Наслідки
Аграрна


Військова


Адміністративна


Освітня


Фінансова


Судова


3. Прослідкуйте за картою атласу  напрямки японської експансії.







Комментариев нет:

Отправить комментарий